Børnehuset Kernehuset

Børnehuset Kernehuset er en aldersintegreret institution med 1 børnehavegruppe og 1 vuggestuegruppe.

Kernehuset er en lille, hyggelig og tryg daginstitution, hvor alle kender alle. Kernehuset er beliggende i Gærum, en lille oplands by til Frederikshavn. Vi er beliggende ved Gærum Skole, således der er vuggestue, børnehave og skole under samme tag. Vi har et godt samarbejde med skole og SFO, bl.a. samarbejder vi med SFO om morgenen, om eftermiddagen samt i de små ferier. Vi har meget fokus på de gode overgange fra dagpleje/vuggestue til børnehaven og fra børnehave til skole; herunder makkerordning.

I Kernehuset arbejder vi ud fra et positivt og anerkendende menneskesyn, hvor vi tager udgangspunkt i det enkelte barn og er nærværende voksne, der følger børnenes perspektiver. Vi arbejder med struktur og forudsigelighed i et tæt samarbejde med forældrene for at skabe tryghed for alle.

Kernehuset er en vigtig medspiller i det lille lokalsamfund, og vi har derfor stor opbakning fra vores aktive og engagerede forældregruppe. Nærheden i det lille lokalsamfund fylder meget i vores dagligdag og vi bruger flittigt de muligheder, der er i vores nærmiljø.