Børnehuset Mælkevejen

Februar 2013 åbnede vi en helt nybygget og moderne daginstitution på 1600 m2.
Vi er normeret til 102 børnehavebørn og 42 vuggestuebørn som er fordelt på 6 børnegrupper med faste personale tilknyttet. Vores grupperum er indrettet med flere/ kroge der indbyder til leg i mindre grupper. Derudover har vi fællesområder som eks. hjerterummet, multirummet, indendørs legepladser som giver perfekte muligheder for sjov leg og læring.
Fra Hjerterummet åbner og lukker vi Mælkevejen hver dag.
Mælkevejen er nærmest nabo til Arena Nord og Nordstjerne skolen.
Vi har børn fra forskellige kulturer, hvilket vi oplever som en ressource for børnefællesskabet.
Vi har en stor, spændende og udfordrende legeplads, som særligt er for børnehavebørnene og 2 legepladser, der tilgodeser børn i vuggestuen.

Mælkevejen pædagogiske profil:
Vi ønsker, at Mælkevejen skal være et trygt og inspirerende sted med læringsmiljøer, som er med til at skabe gode venskaber for livet.
Trivsel, natur, musik, krop og bevægelse er de overordnede værdier i Børnehuset Mælkevejen. Derudover vægter vi at der skabes rum til sociale relationer, nærvær og tid til tilknytning for derved at skabe den tryghed, der er så vigtig for barnets trivsel. Når børn trives er de i stand til at skabe positive legerelationer og derigennem skabe sig selv.
Det er vigtigt for os, at vi i samarbejdet med forældrene skaber et trygt miljø for barnet.

Tlf.: 98457355

Her ses billede af piger på klatrestativ