Læreplaner

Børnehaven Øster Dahl er en del af distrikt Øst i Frederikshavn Kommune.

Øster Dahl har 3 grupper – Sommerfuglene, blåmejserne og musvitterne.

Vi er beliggende i en renoveret landejendom med store kuperede ude arealer. Vi har en have med bålplads, cykelbane, gynger, træer, skov og buske. På legepladsen har vi en fodboldbane, sandkasse og gynger.  Desuden har vi en stald med høns og kaniner.

Vores børnesyn tager udgangspunkt i, at hvert barn er unikt og har forskellige forudsætninger og forskelligt udgangspunkt for udvikling og trivsel. Dette er vi bevidste om i mødet mellem barn og voksen. Vi arbejder dagligt med demokrati i selvvalgte aktiviteter.

Vi mener, at alle har ret til at indgå i en relation og et fælleskab. Alle børn er betydningsfulde, og er noget i sig selv. Vi voksne forventer, at børnene kan og vil være deltagende i hverdagens gøremål. Vi har klare intentioner med barnet, og skaber rammerne for gode læringsmiljøer gennem en positiv og anerkendende tilgang.

Læreplaner.pdf

Shape Created with Sketch.

Evaluering af læreplan 2023_1.pdf

Shape Created with Sketch.