Børnehuset Troldehøj

Troldehøj er en aldersintegreret institution med 2 børnehavegrupper og 1 vuggestuegruppe.

Troldehøj er en lille, hyggelig og tryg daginstitution, hvor alle kender alle, og hvor personalet gør sig umage og hjælper hinanden på tværs af stuerne. Vi er beliggende i Ravnshøj ved Ravnshøj Skole, således der er vuggestue, børnehave og skole under samme tag. Vi har et godt samarbejde med skole og SFO, bl.a. samarbejder vi med SFO om morgenen og i de små ferier. Vi samarbejder ligeledes med dagplejen fra Ravnshøj, som holder legestue i Troldehøj. Vi har meget fokus på de gode overgange fra dagpleje/vuggestue til børnehaven og fra børnehave til skole; herunder makkerordning.

Troldehøj er et åbent hus med meget plads, hvor børnene er medbestemmende omkring, hvor de vil være, og hvem de vil lege med. Som grundlag for trivsel, læring og en sund udvikling ønsker vi, at børn og voksne mødes med omsorg, anerkendelse, engagement, faglighed og livsglæde. Vi holder dagligt små samlinger, hvor vi har fokus på det enkelte barns trivsel, udvikling, læring og dannelse. Vi har ligeledes en ”før-skole” gruppe. Vi arbejder bl.a. ud fra KVALid, SMTTE, læringshistorier, trivselslinealen mv. Vi har meget fokus på læringsmiljøerne inde og ude, og vi lægger vægt på at komme ud hver dag. Vi har en stor og fantastisk legeplads udenfor og bruger naturen og lokalområdet tæt på.

Troldepusserne (vuggestuen):  24 75 95 08
Troldehulen: 61 62 60 46